Rozhovor s Jirkou Bočkem jezdcem skupin E1 nad 2001ccm kde obsadil 3.místo. Tisk

Ahoj Jirko

Představ se fanouškům KP

Ahoj, jmenuji se Jirka Boček. Je mi 23 let a pocházím z rodiny, která má v krvi motorsport takřka celý život. Táta se strejdou jezdívali v minulých i současných letech jak MČR tak i MMČR v Rally a mě, jelikož je od malička doprovázím, tahle nemoc bohužel (nebo bohu dík? ) chytla taky. Se závody jsem začal v roce 2018, když jsem s tátou jen tak projížděl internet a našli jsme v

Německu vyrámovaný Citroen Saxo Cup 1.6 8v za hezké peníze, no a po dlouhých debatách se za dva dny jelo pro auto někam za Hamburg asi 820km a s menším riskem jsme tedy s autem nakonec přijeli domů .Tím to vlastně vše začalo a po nějakých úpravách auta k obrazu mému jsem začal jezdit MČR ve slalomu, kde jsem byl 2 roky po sobě (2018,2019) 2. vícemistr ve skupině L2 (ve třídě dvoulitrů). a následně přes zimu jsem zkusil Autodrom Rally Serii v Sosnové, kde jsem dokázal s malým Saxem vyhrát třídu sériových i upravených dvoulitrů. V roce 2019 jsem chtěl vyzkoušet už něco víc a odjel celý rok Krušnohoru a Trioly se Saxem a z toho dva závody s naší soutěžáckou (rallyovou) Ibizou, kdy jsem na konci roku utrhl 3. místo ve třídě E1 do 1600.

 

Jestli bych mohl doporučit někomu něco do začátku závodní kariéry, tak jsou to určitě třeba ty slalomy a ARS. Naučíte se tu parádně ovládat svůj vůz a využívat jízdní stopu a určitě získáte hodně cenných zkušeností do dalšího závodění.

Jak by jsi zhodnotil sezónu 2020?

Sezona 2020 pro mě bylo něco náročného, protože vlastně nebyl víkend, kdy bych nebyl na závodech, ale zároveň to pro mě bylo něco úplně jiného a nového kvůli přestupu z maličkého Saxa, které mělo asi 115 poníků do dieselového auta se skoro dvakrát takovou váhou a dvojnásobným výkonem. Nakonec jsem si to moc užil, když hlavně zkušeností díky velkému a „rychlejšímu“ závodění s novým autem přibylo za tento rok strašně hodně. Přece jen, když v autě sedíte každý víkend, tak je ten pocit v něm a na trati úplně jiný. Bohužel mě určitě mrzí, že vlastně skoro celý rok nás doprovázela tahle blbá situace, která určitě není úplně k smíchu a udělala čáru přes rozpočet asi nám všem, jak pořadatelům, tak i účastníkům. Ale jinak sezonu hodnotím celkem kladně, protože já jsem v pořádku, auto taky (až na trefená svodidla na EDDovi na Telnici a defekt v Bílině) a bonus je na tom to krásné třetí místo ve skupině E1 nad 2000. V této třídě totiž jezdím s autem o obsahu 1,9 a to i přesto, že moje konkurence jezdí s auty s mnohem vyšším obsahem.O to více si tohoto výsledku vážím, ale uvítal bych, kdyby byla vypsána třída dieslů. Domnívám se, že by se na startu v této třídě objevilo více vozů než v některých jiných třídách, kde jede třeba jen 1 vůz. Sám vím o některých jezdcích, kteří by se této serie závodů zúčastnili s vozem TDi, ale ne ve třídě nad 2000cm3 a to z důvodu vysoké konkurence a určitě silnějších speciálů než jsou vozy s dieslovým motorem.

Řekni nám něco zajímavého o sobě

No, nevím co zajímavého o sobě říct, snad jen to, že před závody, když se nasnídám, tak je mi celý den špatně od žaludku, takže vlastně celý den nejím a když už jsem se teda přemohl a najedl se, tak jsem zajel horší výsledky , takže jsem se zapřísáhl, že prostě jíst nebudu a najím se s klidem až po závodech. Třeba i na první pumpě po cestě domů Pak snad jen to, že mám doma sbírku modelů aut Rally v počtu cca 1500 kusů, jinak mě snad nic nenapadá

Jaké máš plány na novou sezónu?

Vzhledem k okolnostem kolem coronaviru moc neplánujeme, ale pokud samozřejmě nějaké závody vůbec budou a to doufám, že budou, tak se na nějaké soutěži určitě uvidíme. Ještě vůbec nevím, co a kde přesně pojedeme, ale určitě pojedeme zase nějaké kopce i když ne možná celou sezónu, protože bych se zároveň chtěl posunout někam spíš mezi ty soutěžáky v Rally a zkusit tak tedy zase něco nového a úplně jiného. Takže kde, kdy a s čím je ještě tedy tak nějak ve hvězdách.

Chtěl by jste nám říct něco závěrem?

Díky za to, co děláte a pokračujte v tom i nadále Je u vás příjemná atmosféra mezi všemi účastníky a ze závodů vždy odjíždíme s dobrým pocitem . Chtěl bych také poděkovat samozřejmě všem našim sponzorům, kamarádům, mechanikům, mé přítelkyni a rodině. Především velký dík patří tátovi, se kterým většinu věcí okolo toho našeho bláznovství děláme spolu. Závěrem také tobě a všem, co se podílejí na závodech KP, bez kterých bychom doma seděli na zadku. Mé díky patří také všem konkurentům jak ve skupině, tak z ostatních tříd, i všem, se kterými se peru o co nejlepší místo v celkovém pořadí. Bez nich by zase bylo méně těch nervů a tahání o desetinky, ale o to právě jde . Ještě jednou opravdu velké DÍKY všem a snad se uvidíme v příštím roce všichni celí a zdraví. Ahoj a díky moc za rozhovor, Jirka ml.

Děkuji vám za rozhovor Vláda