Hlavní partner

 

Partneři

 

 

 

 

 

Home Rozhovory Rozhovory Rozhovor s Petrou Baďurovou manželkou jezdce Sváťi Baďury
Rozhovor s Petrou Baďurovou manželkou jezdce Sváťi Baďury Tisk Email

Ahoj Petro, rád bych s tebou udělal rozhovor pro fanoušky KP.

Jsi manželka závodníka Sváti Baďury, prosím představ se nám.

Nazdárek Vláďo, se mnou, jo? No, myslím, že by byl pan Baďura radši v roli Colomba. Tož, jsem ta baba, co se občas na Krušnohoru prohejbá do bžv pod tíhou foťáku na krku, a nejen po natěšených nervózních soustředěných závodnících chce, aby se

na ní culili, když vyletí ptáček. Nejsem žádnej fotograf, ale jak vod rána do večera poslouchám děsně zajímavý chlapský diskuze vo pístech, membránách, palivu a ventilech, na závodech se toho ráda vzdám a zakroužím si radši kolem těch všech plechových vytuněných miláčků a fotim je ostopéro ze všech stran, poněvadž je maj všichni děsně barevný a vystajlovaný. Radši ale na startu, než z dálky na trati, páč co se moc nehejbe, to je vostrý. Taky se potřebuju při focení občas třeba podrbat a než to udělám, závodník je v cíli, takže nejvíc se mi líběj Trabanti.

 

Jak prožíváš závody z pozice manželky a fanouška zároveň?

Bejvaly doby, kdy jsem na závody skoro nejezdila a starala se radši o naše psy. Nakonec dorazit s nima, po startu jejich milovanýho páníčka bych v cukuletu byla v zápřahu na trati taky. Co psy nemáme, někdy se Sváťou zase jedu a snažím se bejt fanynka vzorná. Všemožně ho oprašuju, posluhuju, děsně mu držim palce a když zrovna vyrazí a závod se zastaví, omdlívám, že jsem vdova, byť za těch pár desítek roků jsem už nějaký jeho karamboly zažila. I když nechápu, že je ještě naživu. Za tu dobu jsem ale už i kapku votrlá. To ale hlavně proto, že už mu není dvacet, ani třicet, ani čtyřicet a ani padesát, takže už nejezdí úplně jak prase. Teda aspoň doufám. Naštěstí se u toho nerad natáčí.

Prozraď nám něco o svém manželovi …

No, trpí, že v zatáčce brzdí vo pár tisícin sekundy dřív, než za mlada, nepřežil by nic nedělat a na pláži u moře by skonal nudou. Vstává ráno v pět i o víkendu, je v tom důslednej a neúnavnej. Auta nejsou odjakživa jen jeho hobby, ale i práce, pod stromeček chce každej rok „velkej hodnotnej dar“ a já zatím nepřišla na to, co tím myslí. Před revolucí holdoval motocrossu, po ní Hobby Rallycrossu. Začínal s Mitsubishi Lancer (1600 m3), pokračoval s Audi Coupé (2000 cm3) a pak přešel na škodovky (1600 m3). Na Favorita a potom už v roce 97 na Felicii, se kterou jezdil ve třech verzích. No a v tomhle tisíciletí se věnuje už jen závodům do vrchu, poslední Feldu (KIT CAR) má pět let a má k ní vřelejší vztah než ke mně. Odjel skoro 400 závodů a páč na bedně stál nesčetněkrát, vzhledem k jarnímu úklidu bych uvítala, kdyby se místo pohárů dávali jen medaile. Naštěstí je už pasé doba věnců, takže to už u něj v servisu aspoň nevypadá jak v kremaci. Děsně dobře vaří, peče, smaží a rád (narozdíl ode mne). Čim je starší, tím častějc se baví svýma známýma vtípkama s notnou dávkou černýho humoru i na můj účet. Jo a ustavičně si telefonujou hlavně s tim svým IGS týmem a Jirkou Šauerem. Důležitý aditiva, motor, těsnění, převodovka, aku, hydraulika, karburátor. Stručně, ale asi 326x denně. ¨

Řekni nám taky něco o sobě. A jaká jsi ty řidička?

Jsem extroverní pesimista s negativnim myšlením a narodila jsem se jako antitechnickej typ totálně bez orientačního smyslu a nepomůže mi ani navigace. Odjakživa mě bavěj psi a psaní. Sváťa by chtěl zas vlčáky, zakázal mi chrta, ale i kvůli nedostatku času teď hafany nemáme. Zneužívaj toho kámoši a dávaj mi psy někdy na hlídání. Za komoušů bych šla příští rok do důchodu a teď musim ještě skoro deset let makat. Řidičák jsem udělala v osmnácti napodruhý, jelikož při teorii chtěli vědět, jak se vyměňuje kolo a já si nemohla zaboha vzpomenout, jak se řekne hever a spojku jsem v učebnici nějak přehlídla. Tak když se mě ptali, co to spojka je, řekla jsem popravdě, že ten třetí pedál vlevo, kterej je s něčim spojenej a když ho blbě zmačknu, hlavně někde u refíže, kde na mě všichni civěj, tak to auto skočí a kdo ví proč jak naschvál chcípne a na výměnu kola, že potřebuju mít takový to, jak se s tim dělá takhle nahoru a dolu, ale že kdybych píchla, tak si někoho stopnu. Kolo jsem nevyměňovala nikdy, už nějakou dobu ale vim, kam se leje benzín a kam olej, prej dost rasim tu spojku, poněvadž ten pedál používám jako podložku, ale myslim si, že jezdim dost dobře. Né tak Sváťa. Když někam jedem autem spolu, zásadně vedle něj za volant nesedám, protože se zatim nechci rozvádět. Odjakživa mě bavilo jezdit fakt rychle. V autě i na motorce. Ale spíš tedy jako spolujezdec. Když jsme spolu začali chodit a pohádali se v autě, jak se vytočil, přidal, dělal smyky a jel fakt šíleně a já byla nadšená. Tak jsem vždycky, než jsme šli na rande, kula plány, kvůli čemu se s nim v autě zrafat, abych si to užila. Letos je to 39 let, neboť můj choť má svatozář, někdy se ale dost divim, že mě už nevyměnil.

Jaké máš plány do nové sezóny 2021?

Bylo by fajn, kdybych si zase mohla i příští rok tu a tam s vámi chvíli pokecat a stoupnut si k tomu vašemu startu s foťákem.

Chtěla bys nám povědět ještě něco na závěr?

No, povědět snad už radši ne , ale popřát. Aby korona odtáhla tam, odkud přišla a lidstvo nepřišlo totálně na buben, abyste si mohli v novym roce užívat všech závodů, co hrdlo ráčí a ani nepřišli o mecheche při vyhlášení. Ale hlavně, aby se nikomu nic nestalo a auťáky měli všichni celou závodní sezónu v cajku. Prostě ať to všem pěkně drandí a tobě se to manažéruje.

Děkuji ti za rozhovor

No to fakt nemáš za co

 

Přihlášení



Partnerské kluby

Mediální partneři

 

Záchranné složky



statistika

Členové : 1005
Obsah : 1783
Počet zobrazení článků : 3400497

Navigace

Nejčtenější

Statistika

Právě připojeni - hostů: 103 a člen: 1 

Založeno na Joomla!. Designed by: joomla templates web hosting Valid XHTML and CSS.