Hlavní partner

 

Partneři

 

 

 

 

 

Home Rozhovory Rozhovory Rozhovor s Jirkou Šťástkou vítězem skupiny E2-formule.
Rozhovor s Jirkou Šťástkou vítězem skupiny E2-formule. Tisk Email

Ahoj Jirko rád bych s tebou udělal rozhovor pro fanoušky Krušnohorského poháru.

Jak by jsi zhodnotil sezónu 2020?

Ahoj Vláďo .



Letošní sezónu hodnotím kladně , auto je celé a již zazimované.
Vzhledem k některým změnám které jsme na voze dodělávali po předchozí sezóně se podařilo auto vyladit k podání lepších výsledků...
Nejzásadnější byla výměna problémových poloos , změkčení podvozku a přechod k měkčím diagonálním pneumatikám .
Během sezóny jsme museli řešit jakožto největší problém prasklou klikovou hřídel a s ní zároveň poškozené spojení s převodovkou. (Transaxle) Vše se podařilo úspěšnšně vyřešit a dojet celou sezónu ve dvou cupech.

Představ nám tvé krásné auto.

LEGR S2 vychází ze sériového vozu LEGR SS který byl postaven rovněž ve firmě Pana Šlégra a dá se občas potkat na veřejných komunikacích. Vůz je osazen motorem Suzuki 1.3 GTI a Převodovkou Škoda 130 Hewland.. Rám je poslední konstrukční práce Pana Ing. Paura na jehož počest tyto vozy vznikly.. Civilní verze se ještě pan Ing dožil.
Vozidlo váží něco málo přes 500kg a výkon je 155ps. Karoserie Carbon. Stavba trvala necelé 2 roky.

Řekni nám něco zajímavého o sobě

Nevím co je pro Tebe zajímavé , tak přiblížím trochu svou minulost..Stavby aut jsou vlastně mé zaměstnání.. Pracuji ve firmě v Horním Slavkově zabývající se kovovýrobou.. mimo jiné zde vznikají vozy LEGR..Všechny jsou způsobilé k provozu na pozemních komunikacích až na jeden LEGR S2 .. Ale musím se trochu vrátit do minulosti.. Již od 15ti let jsem se pohyboval v prostředí kolem aut.. V 18ti letech jsem se po doslechnutí v rádiu rozhodl postavit na start orientačního závodu RALLYE Zlatá Pneu... a už jsem z toho "vlaku" nevystoupil. Pod Autosportklubem Karlovy Vary jsem se učastnil Rychlostních slalomů , Orientačních soutěží a jízd zručnosti..
S velkým obdivem jsem vzhlížel k tehdejším "Vrchařům" a kamarád Petr Šťastný se tehdy rozhodl zkusit štěstí na kopcích se svým vozem SAAB 9000 . Účastnili jsme se už předtím spolu podniků jako RALLYE Hazlov a tak jsme mu s bratrem jezdili mechaniky. Potom to už nabralo zcela jasný směr a začal jsem vrchy jezdit s Corsou 1,4 16v.
Během závodění jsem poznal spoustu přátel a když vyvstal problém tak i přes rivalitu v závodě si dokázali všichni pomáhat.. To jsem nejvíc poznal na závodě Dlouhá Louka .. Ošklivě jsem havaroval a z vozu se nepodařilo téměř nic zachránit.. Tento kopec pro mne zůstal tzv. prokletý i v dalších letech.. Tenkrát jsem přemýšlel , že s Vrchy skončím.
Přemluvili mě a během tří týdnů stál nový závodní vůz připraven závodit.. a to byla chvíle kdy nacházíme společnou řeč s Pavlem Šlégrem. Byl jsem osloven jestli by jsem nepomohl s dokončením vozu LEGR A01 . Ten jsme stihli v termínu dokončit se Slávou Urbánkem. Ten si již nyní užívá zasloužené penze. Během vyvíjení vozů LEGR jsem spolupracoval se spoustou známých osobností - Pan Ing. Paur , Albín Patlejch , František Čečil a mnoho dalších..
Při homologaci vozu LEGR SS vyvstal problém s Emisní normou a motor musel být nahrazen modernějším. Tehdy Pan Šlégr přišel s myšlenkou stavby závodního speciálu s motorem pro který jsme již neměli využití. Přesednutí po takové době kdy jsem závodil pouze s předohrabem byla velká výzva a pořád se mám co učit.

Jaké máš plány na novou sezónu?

Do nové sezóny odlehčíme pouze setrvačník a hlavně by jsem chtěl aby s námi začal jezdit Jára , kterému jsem na poslední závod na Polygonu zapůjčil Corsu Gsi... (Babču)
Na vozidle s kterým by měl na jaře odstartovat již pracujeme..

Chtěl by jsi nám říct něco závěrem?

Určitě by jsem chtěl poděkovat Panu Šlégrovi za možnost které si velice vážím , bratrovi Standovi , který má se mnou trpělivost , Tobě za možnost se účastnit v KP a Všem kolem kteří tolerují našeho koníčka..
Doufám že se na jaře pouze ohlédneme za letošní těžkou situací a potkáme se s většinou účastníků a přátel..

Děkuji za rozhovor Jirka

 

 

Přihlášení



Partnerské kluby

Mediální partneři

 

Záchranné složky



statistika

Členové : 1005
Obsah : 1783
Počet zobrazení článků : 3400539

Navigace

Nejčtenější

Statistika

Právě připojeni - hostů: 103 

Založeno na Joomla!. Designed by: joomla templates web hosting Valid XHTML and CSS.